کد خبر: 1238197
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

جوان آنلاین: رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره علت واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان یک بار در سال۱۳۹۹ بر اساس تکلیف قانون برنامه ششم انجام شد. متناسب‌سازی برای دومین بار بر اساس تکلیف قانون برنامه هفتم انجام می‌شود که در هفته قبل ابلاغ شد. منابع مالی متناسب‌سازی هم در بخش دوم قانون بودجه پیش‌بینی شده است که در هفتم خرداد ابلاغ شد. 
به گزارش «جوان» به نقل از ایسنا، خبر واریز ۳ میلیون تومان به حساب ۶ میلیون‌و۸۰۰هزار بازنشسته با واکنش سیاسی برخی افراد و جریان‌ها مواجه شد. 
داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه در واکنش پاسخ داد: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان یک بار در سال۱۳۹۹ بر اساس تکلیف قانون برنامه ششم انجام شد. متناسب‌سازی برای دومین بار بر اساس تکلیف قانون برنامه هفتم انجام می‌شود که در هفته قبل ابلاغ شد. منابع مالی متناسب‌سازی هم در بخش دوم قانون بودجه پیش‌بینی شده است که در هفتم خرداد ابلاغ شد. 

 اختصاص مبلغ ۲۰‌هزار‌میلیارد تومانی برای واریزی اخیر
داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در صفحه شخصی خود اعلام کرد: در اجرای قانون برنامه هفتم پیشرفت آیین‌نامه اجرایی ‎متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به تصویب هیئت دولت رسید و مبلغ ۳ میلیون تومان به صورت علی‌الحساب به هر یک از ۲/۶‌میلیون بازنشسته صندوق‌های لشکری و کشوری و ۴/۲‌میلیون بازنشسته تأمین اجتماعی در مجموع با ۲۰ همت اعتبار پرداخت شد. 

 پاسخ به شبهه‌های دیگر درباره سازمان برنامه و بودجه
همچنین برخی جریان‌های سیاسی نسبت به تخصیص بودجه به گروه‌های جهادی روستایی ایجاد شبهه کرده بودند که حسن چنارانی، رئیس امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه نیز در واکنش به این موضوع اعلام کرد: همواره درخواست‌های زیادی از سوی دستگاه‌های اجرایی به سازمان برنامه واصل می‌شود و پس از کار کارشناسی، برخی تأیید و با برخی مخالفت یا با اصلاحاتی انجام می‌شود. سازمان مجری قانون بودجه است و براساس قوانین و مقررات پاسخ دستگاه‌ها را می‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار